Pages

Měsíční oblíbenci | květen 2022

Během května jsem ulovila dvě nové knížky z druhé ruky. První z nich nese název Úzkosti a jejich lidé, což by měla být bláznivě humorná oddechovka o lupiči, který asi nějakým nedopatřením uvízne v prázdném bytě i se skupinkou rukojmích. Od autora jsem zatím nic nečetla, ale zaregistrovala jsem, že jeho starší kniha Muž jménem Ove byla poměrně dost populární. Druhá kniha nese název Svět bez stížností a myslím si, že se v mnoha řádcích najdu, ale vůbec ne v dobrém slova smyslu. Dokážu být hodně kritická a stěžuji si někdy víc, než je třeba a vím to. Vzápětí si to uvědomím, ale to už bývá pozdě. Seberozvojovým knihám jsem nikdy nepřišla na chuť, ale na tuhle jsem docela zvědavá. 


Dále jsem ulovila perfektní šaty v jakési olivově zelené barvě, kterou jsem si v poslední době velmi oblíbila. Šaty si plánuji vzít za pár měsíců na svatbu kamarádky a mám z nich mimořádnou radost, protože splňují snad všechny moje požadavky pro ideální šaty. V H&M se momentálně prodávají za devět stovek, ale já jsem měla to štěstí, že je zrovna někdo prodával na Vinted. Šaty jsou nové, nenošené a o polovinu levnější, a to je podle mě prostě boží. 😊 


Další věc, kterou bych mohla tento měsíc vyzdvihnout, jsou nové dioptrické brýle. Mám tu pro pobavení i fotky z procesu vybírání a neschopnosti se rozhodnout mezi těmi prostředními a těmi úplně vpravo. Červené jsem vyřadila hned, protože červená se mi tak úplně nehodí do vkusu. Vidět se na fotce v mobilu mi ale jinak výběr vůbec neusnadňovalo, takže mi to celé přišlo takové humorné. No, a ještě vtipnější bylo, že jsem si vybrala a zajednala ty třetí obruby a po pár hodinách, kdy jsem si v klidu znovu prohlížela fotky, jsem chtěla víc ty prostřední. Neměla jsem už ale vůli a ani odvahu do optiky volat a dělat komplikace. 😅 


Tak a konečně se dostávám k filmům, které jsem během května viděla. První film by mohl být tip i pro někoho, kdo je právě teď smutný z toho, že již nemůže sledovat soudní proces Heard vs. Depp, protože je také ze soudního prostředí. 😄 

Chicagský tribunál (2020) – Děj se odehrává na konci 60. let minulého století, kdy se na sjezdu Demokratické strany konaly protesty proti válce ve Vietnamu, které měly být mírumilovné. Původně osm (a později sedm) demonstrantů bylo obviněno ze spiknutí a z podněcování k nepokojům. Soudní proces byl poněkud kuriózní. Obžalovaní i jejich obhájci dostali několik trestů za pohrdání soudem. Film byl vloni nominován na Oscara a hrají zde například Eddie Redmayne, Sacha Baron Cohen a Joseph Gordon-Levitt. Moje hodnocení: 5/5 👍 

Smrtonosná past (1988) – Bruce Willis ve své životní roli akčního hrdiny a já musím uznat, že tohle byl „akčňák“ jako blázen. Není divu, že se film stal klasikou svého žánru. Jsem hodně zvědavá i na další díly. Moje hodnocení: 5/5 

(imdb.com)
Kingsman: První mise (2021) – Prequel k předchozím dvěma dílům, který mě bohužel tolik neoslovil. Nevyznala jsem se v postavách a musela jsem čekat asi až do poloviny filmu, než se konečně rozjela nějaká akce. Moje hodnocení: 3,5/5 

Jasmíniny slzy (2013) – Drama komedie s Cate Blanchett v hlavní roli. Děj pojednává o jedné snobské dámičce, která za celý svůj život nemusela hnout ani brvou, protože měla manžela podnikatele, který ji zajišťoval veškeré pohodlí. Když je její manžel za pochybné obchodní praktiky zadržen, ona přijde o všechno a musí zjistit co bude dál dělat se svým životem. Cate za tuto roli získala řadu ocenění, včetně Oscara za nejlepší herečku v hlavní roli. Mám pocit, že tvorbu Woodyho Ellena neumím dostatečně ocenit a mám k němu spíš takový, jak se říká, vlažný vztah. Moje hodnocení: 3/5 

Rozbitý robot Ron (2021) – Svého „nejlepšího kamaráda robota“, který má děti sbližovat skrze sociální sítě, má ve škole už úplně každý, a proto si ho osamělý Barney přeje k narozeninám. Brzy ale pozná, že jeho nový digitální přítel není tak úplně v pořádku. Fajnový rodinný film s ponaučením o virtuálním a opravdovém přátelství a sem tam i s nějakou vtipnou hláškou. Moje hodnocení: 4/5 

(imdb.com)
H2O: Stačí přidat vodu (2006) – Nakonec ještě dodám, že jsem během měsíce doslova zhltla dvě řady seriálu, který znám z dětství. Vyskočil na mě na youtube a bylo to. Tentokrát jsem ho viděla v originálním znění a poprvé mi podle podivného přízvuku hereček došlo, že je to vlastně australský seriál. 😄 

_____________________

7 komentářů:

  1. Super tipy! Musím začít podobné články taky psát, protože pak zpětně nevím, co jsem četla a viděla, a když se mě někdo zeptá, co můžu doporučit, tak nevím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. ♥ Já mám tenhle typ článků nejradši, tak to bych si určitě přišla přečíst. :)

      Vymazat
  2. Šaty jsou moc pěkné 🤗, také jsem tento měsíc dvoje ulovila, jedny dokonce před pár dny, které jsem si vzala na ples 🤗. H20 byl můj oblíbený seriál v dětství 😁,

    OdpovědětVymazat
  3. Ty šaty mají fakt krásnou barvu! :) Určitě pak vyfoť, jak ti to v nich bude na svatbě slušet. :) H2O byl nejvíc top seriál. :D Já to jako malá úplně milovala a pamatuju, jak jsme kvůli tomu vždycky zkoušely v bazéně plavat s překříženými nohami jakože ploutev.. :D :D

    OdpovědětVymazat
  4. Svět vez stížností jsem četla a velice se mi to líbilo :-) A H2O stačí přidat vodu...ach, to je nostalgie a popravdě jsem se na to koukala nedávno. Teď ale spíš jedu Nevyjasněné záhady na Netflixu a miluji to.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty šaty jsou krásný :) A myslím, že brýle sis vybrala ty nejlepší, ty prostřední už by byly moc velké :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. Tak snad se knihy líbily :) Osobně zelenou moc nenosím, ale teď mě zaujal overal v takové světlé mint barvě, tak jsem na něj zvědavá :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram