Pages

Osvěžující vína na letní měsíce | Víno od Bodláků

Harmonia Vini je česká rodinná firma, která se věnuje velkoobchodnímu prodeji a dodávkám vína v oblasti gastronomie. Od roku 2018 tato firma spravuje i e-shop vinoodbodlaku.cz, kterému děkuji za milou nabídku a zaslání balíčku, o jehož obsahu se v následujících řádcích ráda podělím. Možnost ochutnat zase něco nového mě upřímně potěšila. 

Myslím si, že na víno ani jiný alkohol nejsem nijak náročná, ale pokud si mohu vybírat, tak víno mám raději bílé než červené a snad raději sladší než suché. Na webu vinoodbodlaku.cz lze vybírat vína ať už podle barvy, obsahu cukru, nebo přímo dle odrůdy vína. Vína lze vybírat i podle země původu, a to je cesta kterou jsem zvolila já. Vybrala jsem si v sekci Moravská a česká vína, ve které jsou k dispozici produkty od více než třiceti českých a moravských vinařů. 


Frizzante

Jako první mě nejvíce upoutalo Frízo neboli Muškát moravský, pocházející z vinařství Svatá Barbora. Odrůda Muškát mi zatím vždy velmi chutnala, takže tohle byla jasná první volba. Při výběru konkrétních lahví jsem se kromě uvedené charakteristiky chuti řídila i šikovnými ukazateli poměru zbytkového cukru, tříslovin a kyselosti. Frízo je polosladké a osvěžující víno s jemným muškátovým aroma, v jehož základu se mísí tóny citrusů a hrušek

Zweigel Klaret

Od stejného výrobce jsem si vybrala i polosladký Zweigel Klaret, ve kterém se dle popisu mísí chutě třešní, jahod, melounu a broskví. Klaret je docela zvláštní tím, že se vyrábí z modrých hroznů Zweigeltrebe, ale technicky je to bílé víno růžové barvy. Tyto dvě vína už jsem ochutnala a Klaret mi sedl o něco víc. Je to opravdu hodně jemné víno a přišlo mi také trochu sladší než Frízo. Pravděpodobně začnu tento druh vína vyhledávat častěji. 


Fresh Cuvée

Poslední volba padla na Fresh Cuvée z moravského Mikulova. Toto víno jsem si vybrala i přesto, že už spadá do kategorie suchých vín. Přišlo mi zajímavé tím, že je vyrobeno ze čtyř vinných odrůd a jednou z nich je právě i můj oblíbený Muškát. Zatím neozkoušeno, ale dle popisu je to opět výborné osvěžující víno na letní relaxování, ve kterém se mísí tóny citrusů, broskví, melounu a také máty


Jaký drink, ať už alko nebo nealko, nejraději pijete v létě? :) 
____________________

4 komentáře:

  1. Pěkný článek. Já víno nepiju, takže doporučení není nic pro mě, ale třeba pro zakoupení dárku může být web fajn :) Moje alkoholická letní klasika je cuba libre nebo pina colada.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty vína vypadají naprosto famózně, až mě mrzí, že víno nepiji :D

    OdpovědětVymazat
  3. Vínům bohužel nerozumím, neboť mi nechutnají 😅. V létě mám nejraději nealko mojito 🙂.

    OdpovědětVymazat
  4. Pro léto mám nejraději domácí Mojito, co si děláme na chatě nebo frappé :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram