Pages

Jak si vytvořit vlastní bullet journal

Na vytvoření vlastního diáře je potřeba jakýkoliv prázdný sešit či zápisník. Na bullet journal se nejčastěji používá zápisník s tečkovanými listy a vyplatí se investovat i do pevnějšího nepropustného papíru. Dále už jsou potřeba jen různé fixy, zvýrazňovače, fotky, útržky novin, balicí papír, washi pásky, samolepky a tak podobně. 


Na vytváření vlastního diáře se mi líbí, že je to investice, která se dlouhodobě vyplatí. Svůj první blok na bullet journal jsem koupila asi za sto padesát korun a vystačil mi na celé tři roky. Byl to formát A5 a spoustu volných stran tam nakonec ještě zbylo. Letos používám menší formát A6 a každý měsíc zkouším rozložit na více stran než roky předchozí.

Další obrovskou výhodou bullet journalu je jeho variabilnost. Nikdy mi nevyhovoval layout diářů, kdy jedna strana (nebo dvoustrana) představovala jeden týden v měsíci, protože ty listy věčně zely prázdnotou. Většinou jsem do nich neměla co psát, nebo naopak někdy bylo políčko pro daný den příliš malé.

Mně osobně nejvíc vyhovuje mít měsíční přehled přes celou dvoustranu. Vidím tak nejlépe, co vše mě v daný měsíc čeká a co je potřeba kdy udělat. Také mám před sebou jasně graficky vyobrazené kolik dní do konce měsíce ještě zbývá (v podstatě jako kalendář v mobilu).

Navrhování vlastního diáře je také výborný způsob, jak se odreagovat a zároveň přitom rozvíjet kreativitu. Pro mě je to tak trochu forma terapie.


Jak jsem si navrhla svůj diář na rok 2022:


V mém diáři již tradičně nesmí chybět:

    Roční přehled v číslech, podle kterého poté sestavuji layouty na každý měsíc.
    Roční přehled řádkový na zaznamenání důležitých událostí v dlouhodobém horizontu.
    Přehled narozenin
    Tzv. rok v pixelech každý den jednou barvou zaznamenávám svou náladu do tabulky.


    • Měsíční/roční habit tracker zaznamenávám si například poslední pořádný úklid nebo výměnu ložního prádla. Jsou to takové úkoly, které je potřeba alespoň jednou za měsíc udělat, takže když vidím, kdy jsem to dělala naposledy, tak mě to motivuje. Jednu stránku habit trackeru mám zvlášť vyhrazenou i na zaznamenávání fyzické aktivity.


    Měsíční přehled + cíle nebo důležité úkoly, na které nesmím zapomenout a nemají zatím konkrétní datum. To, co datum má, to zaznamenám do políčka ve vytvořené tabulce. V měsících, kdy vím, že nemám čas na vedení pěkného diáře nebo chodím jen do práce a nic moc jiného si zaznamenávat nemusím, mi postačí jen tato tabulka.

    • Letos zkouším vytvářet i více týdenních přehledů. Tím způsobem, že je zaplňuji nějakými obrázky nebo citáty, když nemám co jiného v nich poznamenávat, a zkouším si různé varianty, jak daný týden rozvrhnout.


Další tipy:


    One line a day každý den popsat jednou výstižnou větou.
    Přehledy o financích, příjmy a útraty za daný měsíc.
    Mood tracker měsíční nebo denní sledovače nálad.
    Sleep tracker může motivovat ke zkvalitnění spánkového režimu.
    Seznamy filmů, knih nebo třeba tipy na výlety.
    Předsevzetí a cíle na daný rok.

__________________

6 komentářů:

  1. Docela úžasný deníček. Líbí se mi, jak se s ním pipláš! Působí jako interaktivní kronika novověkých slečen!

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, kdyby mi to šlo tak, jako tobě, tak bych si ho asi také dělala, ale jsem děsný patlal, i když možná s více hodinami praxe by se to zlepšilo. Nicméně BJ se mi hrozně líbí, sama jsem to zkoušela několikrát, ale více mi vyhovuje klasický diář, který je víceméně už předtištěný. Ráda si ale maluji a dělám koláže jen tak, je to i něco, čemu bych se v tomto roce chtěla věnovat více.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi líbí formát A6 a tvé rozložení v něm. Je to strašně roztomilé, bohužel pro mě neuplatnitelné, nenacpala bych tam totiž své oblíbené koláže a týdenní přehledy. Ale možná bych to mohla zkusit příští rok jako výzvu :D
    Bullet journal je mi blízký, ráda si tvořím diář podle sebe, i když letos jsem poprvé dala přednost předtištěnému motivačnímu diáři. Ale i ten je zábavné přizpůsobovat svým potřebám. Jen má trochu slabší stránky, tak mě to malinko omezuje při využívání různých technik.

    OdpovědětVymazat
  4. Obdivuji, jak jsi se s tím vyhrála. Já bych ztratila nervy :D
    A moc se mi to líbí!

    OdpovědětVymazat
  5. Máš to krásné! Bullet journaly jsem vždy obdivovala, jak si s tím lidé dokážou hezky vyhrát a to jak barevně tak i různými malůvkami. Mě malování moc nejde.. 😅. Ale pro letošek jsem se rozhodla, že bych chtěla začít scrapbook, kde to jistí různé barevné papíry, samolepky, papírové výseky, fotky apod. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. Ten se ti povedl, krásné ilustrace! Taky miluju systém bujo, ale sázím spíš na jednoduchý design a malůvky v podobě pár čar :D Je to ale skvělý způsob, jak mít dostatek místa na všecky poznámky, úkoly a myšlenky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram