Pages

Jaký byl závěr mého Erasmu ve Slovinsku?

Desátého února 2020 jsem oficiálně ukončila svůj pobyt v Lublani poslední písemnou zkouškou, která podle očekávání nedopadla vůbec dobře. Jenže mně už to mohlo být jedno. To, že potřebný počet kreditů mám už splněný, jsem se dozvěděla ještě před tím, než jsem se zpátky do Lublaně vůbec vydala. Na výsledek zkoušky jsem čekala nekonečně dlouho, ale spadl mi obrovský kámen ze srdce, protože to znamenalo, že nebudu muset své domácí univerzitě vracet všechny peníze, které mi na studijní pobyt byly zapůjčeny. Pro mě už v té době existoval jediný cíl, a to přežít cestu s vyvrtnutým kotníkem a dojít si pro potvrzující razítko o ukončení studia. 

Cesta tam pro mě byla největší výzva, neboť sedm hodin v autobuse dá zabrat i zdravým končetinám. Druhou, ne o moc menší výzvou bylo neumrznout v pokoji, který jsem měla na ty dva dny v Lublani pronajatý, v bundě a pod peřinou. Samozřejmě co nejdál od centra a autobusové zastávky, jak jen to šlo. Buď se ráda překonávám, nebo mám sebedestruktivní sklony. Přijela jsem tam ráno a jako bych to celé prožívala od začátku. Poprvé se toulat neznámými kouty města, poprvé navštívit maličký obchod s potravinami, kde anglicky skoro nikdo nerozumí. A stejně jako na začátku pobytu, znovu jsem si říkala, že bych raději bývala zpátky doma. Když jsem se doškobrtala do smluveného ubytování, celý den jsem se v pokoji střídavě učila, psala taháky, anebo se v posteli klepala zimou a koukala na filmy. 

Druhý den po poslední písemné zkoušce jsem na studijním oddělení dostala poslední razítko a šla se znovu klepat do pokoje. Čekala jsem tam až bude večer a já se budu moct vydat na dalekou cestu na hlavní nádraží, kde naposledy nastoupím do flixbusu směr Praha. Za normálních okolností bych ve volném čase třeba zašla na procházku po okolí, když jsem byla na druhém konci města, kde jsem nikdy předtím nebyla, ale asi se dá pochopit, že jsem byla ráda, že zvládám jakž takž chodit tam, kam nutně musím. 

Kromě vzpomínky na to, jak jsem byla nucena někam sama cestovat a kulhat s ortézou na noze, mě občas z klidného spánku vyruší vzpomínky také na to, jak jsem se tam během pobytu přiotrávila špatným masem a několik dní intenzivně navštěvovala záchodovou mísu, na příšerně trapné prezentování před celou třídou, na simulaci jednání Rady EU, na hlučné spolubydlící anebo na drogové doupě v Metelkově ulici, které nevím proč se vůbec někomu ukazuje jako turistická atrakce. 

______________________________

6 komentářů:

  1. A já si myslela, že cesta z Bulharska, kdy jsme přiletěli do Vídně a museli stihnout auto do Brna, v Brně čekat od 1 do 3 do rána, jet do Olomouce a tam čekat další hodinu na vlak bylo peklo. Máš můj neskutečný obdiv, že jsi to zvládla! Protože mě mrazilo a dělalo se mi zle, když jsem to sotva četla. Doufám, že jestli bude nějaké příště, tak se ti cesta vydaří mnohokrát lépe!

    OdpovědětVymazat
  2. Máš můj obdiv, že jsi to nakonec zvládla :) Věřím, že tě to jen posílilo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle je skvělá zkušenost se vším všudy... taková šance k cestování. Obdivuji tě. :-) Já bych na to neměla koule, ale to nejspíš proto, že bych se neuměla domluvit. (Nebo uměla, ale moje introvertní stránka by mi to nedovolila). Je mi líto, že ses přiotrávila masem, já jsem takhle chvíli po novém roce běhala na záchod. V životě se mi to nestalo a tohle mě položilo na tři dny, kdy jsem neměla sílu naprosto nic, jen ležet a spát. Přítel se o mě i chvilku bál, protože jsem hnedle měla dole 2 kila. :/ Snad už ti je lépe :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To jsi dobrá, žes to zvládla s vyvrtnutým kotníkem! A ke všemu ještě přiotrávila masem... Už jen z toho bych byla nesvá a těšila se domů...

    OdpovědětVymazat
  5. A stejně na to pak člověk bude vzpomínat s láskou <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, přeci jen je to životní zkušenost k nezaplacení. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram