Pages

Přečteno a zhlédnuto | březen 2022

Momentálně jsem kvůli dokončování školy v takovém rozpoložení, že se mi nechce začínat číst nic, co by mělo více než dvě stě stránek, takže kromě dočtení druhého dílu ze série Aristokratky jsem v tomto měsíci přečetla akorát ještě jednu krátkou knihu, a to Bajky Barda Beedleho. Jedná se o sbírku pěti pohádek, které zná každé malé dítě vyrůstající v kouzelnické rodině. Albus Brumbál vlastnil autorův originál psaný runovým písmem, který na sklonku svého života odkázal Hermioně Grangerové i se svými poznámkami ke každému příběhu. Je škoda, že těch povídek nebylo napsáno víc. 


Zhlédnuté filmy v březnu: 

    Podívala jsem se na filmové zpracování Poslední aristokratky (2019) režiséra Jiřího Vejdělka a musím říct, že knižní předloze se snímek nevyrovnal. Ohodnotila jsem ho slabšími třemi hvězdičkami z pěti. Nemám sice ještě celou sérii knih dočtenou (má 5 dílů), ale filmové zpracování příběhu je hodně rozdílné. Hlavní postavy jsou v knize popsány trochu jinak a ve větší míře, ale asi rozumím tomu, že v daném formátu nemůže být dostatečně vykreslena hloubka jednotlivých postav. Nejvíce přesvědčivá a knižní podobě se nejvíce přibližující byla podle mě postava zpátečnického kastelána. Ten mě rozčiloval naprosto stejně jako v knihách. :D Větší smysl by mi dávalo (a také jsem to tak prvně pochopila, když na ČT běhaly v zimě upoutávky), kdyby byl ze série knih natočen seriál, a ne pouze dvouhodinový film. Nebo v tom nejlepším případě, kdyby se námětu ujal úplně jiný scénárista. Vejdělek je totiž autorem komedií Ženy v pokušení nebo Muži v naději a já bohužel filmy tohoto typu vnímám na pomezí humoru a braku. 

    Na film Knives Out (2019) jsem našla doporučení na jednom blogu a nechápala jsem, jak mi něco takového mohlo uniknout. Je to krimi komedie z roku 2019, ve které vedle Daniela Craiga hrají další velmi známé tváře jako například Jamie Lee Curtis, Chris Evans, Toni Collette nebo Katherine Langford. Příběh se točí kolem vyšetřování vraždy a postupně se odkrývá, že více postav mohlo mít nějaký motiv. Rozhodně je nejlepší si film dopřát bez jakýchkoliv spoilerů, protože je do poslední minuty napínavý a závěr mě osobně překvapil. Nemohla jsem si pomoct a bezprostředně po zhlédnutí jsem filmu udělila pět hvězd, protože mě dlouho žádný snímek tak nenadchl. 

    Od nového Spider-Mana (2021) jsem neměla žádná velká očekávání, protože, přiznám se, viděla jsem jen trilogii s Tobey Maguirem a další díly mě už absolutně nezajímaly. Nerozuměla jsem tedy, kdo byl ten záporák, který prozradil spidermanovu identitu a netuším, co všechno se odehrálo v předešlých dílech. Každopádně jsem byla ráda, že jsem se konečně mohla s H. podělit o spoilery, kterým se jemu, (nevím jak), podařilo do té doby úspěšně vyhýbat. Velmi nás oba zklamalo neracionální chování některých postav ve filmu. Spider-Man v podání Toma Hollanda si ode mě bohužel vysloužil několik nadávek a ty tři hvězdy, které jsem filmu nakonec udělila, byly za postavy z první trilogie. Někdy ale film zhlédnu znovu a dám mu ještě šanci. (Třeba až si najdu čas a chuť na nějaký marvelovský maraton, protože by mě docela zajímalo, jestli se spiderman už dříve choval jako naprostý idiot.
(zdroj: imdb.com)
    Na začátku měsíce jsem také viděla animovanou pohádku s názvem Raya a drak (2021), která mě velmi mile překvapila a bavila mě natolik, že jsem ji ohodnotila čtyřmi hvězdičkami. Vždy je radost najít nějaký animák, který pracuje s neokoukaným námětem a pro mě tohle zmíněný film splňoval. Popis děje z čsfd: Kdysi dávno ve fantazijním světě Kumandry žili lidé a draci v harmonii. Kdykoliv pak zlověstné nestvůry nazývané Druuni ohrožovaly zemi, draci se pro záchranu svých lidských přátel obětovali. Nyní, o 500 let později, jsou tato monstra zpět a osamělá válečnice Raya, se vydává na dlouhou a nebezpečnou cestu, aby vystopovala posledního draka a hrozivé Druuny zastavila jednou provždy. Během své cesty však zjistí, že k záchraně světa nebude zapotřebí jen dračího kouzla, ale především i důvěry. 
______________________

7 komentářů:

  1. My byli s přítelem na Valentýna v kině právě na Spider-Manovi a z filmu jsme byli nadšení 😊😍. I když jsem neviděla předchozí všechny díly (což musím napravit) tak i přesto se nám to moc líbilo. V jedné části mi bylo až ouzko, že jsem myslela že budu.. 😭😅. Na konci pak ukázali upoutávky na Dr. Strange 😍 - tak už se moooc těšíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná, že bych měla z filmu lepší zážitek, kdybych neviděla žádné spoilery o tom, kdo tam všechno bude. :D Ale bohužel, nešlo se tomu vyhnout. Na Dr. Strange se také těším. :))

      Vymazat
  2. Poslední aristokratka mě teda jako film vůbec nebavil a popravdě jsem ani netušila, že je to natočeno podle knížky. Obávám se ale, že knížka už si ke mě cestu nenajde, protože příběh jsem zkrátka odsoudila po nepovedeném filmu bohužel.
    Mě osobně se Spider-Man líbil, ale to bude tím, že jsem milovníkem Marvela a víceméně vše, co udělají, mě prostě baví. :D
    Se čtením a dokončováním školy to mám já ještě horší. Kromě literatury k diplomce a na státnice nečtu posledních x měsíců vlastně nic jiného a už se děsně těším na moment, kdy na to bude čas. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych viděla nejdřív film, tak bych popravdě už o knihy také zájem nejevila, takže to chápu. Jako oddechové čtení je to ale fajn, a navíc i dost krátké, takže ideální třeba na nějaké odpoledne nebo večer, kdy už je mozek unavený z diplomky. ;)

      Vymazat
  3. Ani jeden film jsem neviděla.
    Poslední Aristokratku mám také v plánu přečíst, ale že je i film, to jsem nevěděla :O

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju pohádky! Na Raya a drak se musím nutně podívat! <3 Děkuji

    OdpovědětVymazat
  5. Poslední Aristokratka je alespoň za mě povedená kniha, ale film už si mě tolik nezískal.
    Za to nový Spiderman se mi líbil moooc. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram