Pages

Fotočlánek: Velika Planina ve Slovinsku

Ve druhém ročníku bakalářského studia jsem vyrazila na studijní pobyt na univerzitu v hlavním městě Slovinska. V rámci zájezdů pořádaných ESN organizacemi, jsem v prvních měsících semestru měla možnost navštívit chorvatské přímořské městečko Rovinj, italské Benátky, Škocjanské jeskyně ve Slovinsku, a také Piran, což je jediné slovinské město s přístupem k moři. Dále jsem se podívala k proslulému jezeru Bled, ke kterému je možné se snadno dopravit přímým autobusem z lublaňského nádraží. V době naší návštěvy nebylo moc vlídné počasí, takže tam nebyli skoro žádní turisté. Pokud jsme však zrovna někoho potkali, tak to nebyli Slovinci, ale Češi. To mě tedy utvrdilo v tom, že Bled už je pro Čechy v podstatě takové druhé Máchovo jezero. 

Nejkrásnějším místem, které jsem však během svého pobytu navštívila byla Velika Planina. Tato náhorní travnatá plošina se rozprostírá v průměrné výšce asi 1500 m n. m. a od Lublaně je vzdálená přibližně hodinu jízdy autem. My jsme měly auto půjčené v podstatě na celý den (od osmi ráno do osmi večer), což nás po rozpočítání mezi pět lidí každou vyšlo na 218 Kč i s benzínem. 

V údolí Kamniške Bistrice lze nastoupit do kabinové lanovky, jejíž horní stanice sahá do výšky přes 1400 m n. m. odkud je možné nasednout na lanovku sedačkovou. Druhá lanovka ale zrovna nebyla v provozu, takže jsme od stanice lanovky k vrcholu Velike Planiny pokračovaly pěšky. Nahoru vede na můj vkus opravdu hodně strmý kopec, asi nejhorší, jaký jsem kdy vyšla. V některých momentech jsem měla i pocit, že můžu přepadnout zpátky dolů, jak to bylo strmé. Výšlap jsem absolvovala ve vanskách, protože by mě v životě nenapadlo, že bych na Erasmu mohla využít pohorky. :D První fotka je vyfocena na nejvyšším vrcholu Planiny s názvem Gradišče ve výšce 1666 m n. m

(pro nejlepší zobrazení doporučuji fotografie rozkliknout)
Většinu fotek z Velike Planiny včetně fotek z výše zmíněných míst, jsem již dávno sdílela na svém instagramu, ale po nahlédnutí do archivu jsem vybrala ještě pár, na které předtím nebyl prostor. 


Tady jsem se strategicky zastavila v tom nejstrmějším kopci, který jsem kdy viděla, abych udělala pár fotek. No ale hlavně také proto, abych nabrala dech. Na výšlapy prostě nejsem, neudýchám to. 😅


Zažily jsme tam také parádní teplotní inverzi. Při zpáteční cestě se obloha zatáhla a přivalila se obrovská mlha, přes kterou jsem zbytek naší party několikrát už ani neviděla a bála jsem se, že se ztratím. Dole už pak bylo zase krásně teplo a slunečno, takže nám to vyšlo ideálně.


Ty domky v mlze mi tak trochu připomínaly Hagridovu chatrč z Harryho Pottera.


A tohle je poslední pohled na hory už z parkoviště a moje nejoblíbenější fotka. ♥ 

____________________

8 komentářů:

  1. Nádherné snímky a ta příroda okolo 😍, to by bylo něco pro mě 😀. Už teď se těším, až bude zase vše hezky zelené 😇💚.

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou tak krásné fotky, jako kdybych tam byla ♥ Já miluji výhledy, kopce, ale musím jít svým tempem a s někým, kdo do výšlapů běží :-D By mě to zabilo. Tohle je ale ovšem opravdu krásné místo, to je ráj.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ty fotky jsou luxusní! Je to tam hrozně krásné, hned bych taky jela, i kdyby jen kvůli těm fotkám.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný fotky! Slovinsko je nádherná země, hory, planiny, jezera... už ho mám pěkně dlouho na todo listu :D

    OdpovědětVymazat
  5. Páni! Tak to jsou opravdu nádherné fotky! :) Závidím!

    OdpovědětVymazat
  6. Koukám nový blog :-) Moc krásné fotky! Věřím, že tam bylo úžasně, hned bych se tam na chvíli přenesla a nasála ten čistý vzduch :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram