Pages

Filmové a seriálové novinky | watchlist na léto 2022

Na konci měsíce si ráda sepisuji shrnutí filmů nebo seriálů, které jsem naposledy viděla. Tentokrát bych ale tento typ článku chtěla pojmout spíše jako takový můj malý letní watchlist. Nestihla jsem tento článek zpracovat přesně na přelomu června a července, takže některé položky z mého seznamu filmových a seriálových novinek, které musím vidět, v mezičase již vyšly a já na ně samozřejmě naběhla hned, jak to jen šlo (viz první dva seriály). Seznam filmů, které chci vidět je nekonečně dlouhý, ale zde jsem se zaměřila opravdu jen na novinky několika předchozích měsíců, které mě nejvíc zaujaly. Článek může posloužit jako inspirace komukoliv, kdo neví, na co se podívat v létě. :) 

(imdb.com)
Stranger Things (2016–2024 / Drama / Fantasy / Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller) – Moje hodnocení: 4/5 ★ 

    Nejvíc jsem se těšila na dva finálové díly čtvrté řady Stranger Things. Součástí tohoto fandomu jsem se stala teprve nedávno, kdy mi přítel ukázal několik prvních dílů a já zjistila, že to není zas tolik hororové, jak jsem se obávala. Seriál je plný záhad, napětí, paranormálu, ale také humoru, přátelství a lásky, a v neposlední řadě také skvělých osmdesátkových hitů. Děj se netýká pouze jedné skupinky dětí, ale paralelně se v seriálu rozvíjejí příběhy dalších dvou skupin lidí a divák si přeje, aby se všechny postavy potkaly a spojily dohromady všechny kousky skládačky. Zpracování i celkový dojem z příběhu se mi zatím zdá bez nějakých větších zádrhelů a nevyjasněných situací, takže seriál vřele doporučuji. (Můj tip je podívat se na seriál raději v originálním znění s titulky než s českým dabingem. Začala jsem s dabingem, ale jak děti ve třetí řadě dorostly do puberty, tak změna dabéra byl pro mě hodně rušivý element.

Westworld (2016–2022 / Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní) – Moje hodnocení: 5/5 ★ 

    Koncem června vyšla po dvou letech také čtvrtá řada seriálu Westworld. Tenhle seriál je hodně náročný na divákovu pozornost. Musím říct, že jen v málokterém dílu vím doopravdy, co se děje. Nevím, jestli vidím současnost, minulost anebo snad budoucnost. Nevím ani kdo je skutečný člověk z masa a kostí a kdo je ze součástek, a právě to mě na seriálu fascinuje. Za zmínku určitě stojí i moc pěkný soundtrack. Úvodní znělku má na svědomí Ramin Djawadi, který skládal hudbu například pro seriál Game of Thrones. Na HBO vychází nové díly od 26. června do 14. srpna každou neděli. Znáte tento seriál? 

(imdb.com)
Obi-Wan Kenobi (2022 / Sci-Fi / Akční / Dobrodružný) 

    Na tenhle seriál všude možně narážím a docela ráda bych se na něj ještě letos podívala. Hlavním důvodem je, že v seriálu hraje Ewan McGregor, jinak mě Star Wars filmy a seriály od doby, co je koupilo Disney, už příliš nelákají. PS: Dejte mi prosím vědět, jak se vám tento seriál líbil, popřípadě jaké jste měli dojmy ze seriálu Mandalorian. :)

Schodiště (2022 / Drama / Krimi) 

    Posledním seriálem, který mě zaujal hlavně tedy kvůli hereckému obsazení je The Staircase, protože cokoliv, kde hraje Colin Firth, já musím vidět. Příběh je inspirovaný skutečnými událostmi okolo záhadného úmrtí Kathleen Petersonové, z něhož je nejvíc podezřelá její rodina. Kathleen údajně spadla ze schodů, ale i přesto byl její manžel, spisovatel kriminálních románů, obviněn z jejího zabití. 

(imdb.com)
Rakeťák (2022 / Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Fantasy / Sci-Fi) 

    Animovaný film Příběh hraček je pohádka mého dětství, takže na příběh mladého Buzze Rakeťáka se rozhodně musím podívat i s celou rodinou. V českých kinech měl Rakeťák premiéru 16. června 2022. 

The Northman (2022 / Drama / Akční / Dobrodružný / Thriller) 

    Film Seveřan vyšel již v dubnu tohoto roku a mě zaujal hned od prvního traileru, ve kterém jsem zahlédla tato jména: Ethan Hawke, Anya Taylor-Joy, Nicole Kidman a Willem Dafoe. Příběh se odehrává na počátku 10. století, kdy se vikingský princ, který přišel o svou rodinu i domov, vydává na cestu za pomstou. 

Thor: Láska jako hrom (2022 / Akční / Dobrodružný / Fantasy) 

    Minulý týden měl v českých kinech premiéru další z řady MCU filmů, a to v poměrně krátké době po uvedení filmu Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství. Fanoušci tohoto universa jsou opravdu šťastlivci. Na Thora se každopádně velmi těším i já a očekávám hodně trhlý humor s ohledem na to, že film opět režíroval Taika Waititi (stejně jako Thor: Ragnarok). V traileru jsem navíc zaznamenala zmínku o strážcích galaxie, což je pro mě také velkým lákadlem. Zajímavostí je, že při natáčení filmu bylo namísto obvyklých zelených pláten využito velkých LED obrazovek, na kterých bylo za herci promítáno prostředí, ve kterém se ve filmu ocitnou (technologie se nazývá StageCraft). 


    V květnu u nás měla premiéru také tato francouzská komedie o strastech rodiny Verneuilových. Claude a Marie v prvním díle provdali i poslední ze svých čtyř dcer, ve druhém díle se snažili udržet všechny dcery s jejich rodinami ve Francii, a tento díl slibuje opravdu početné rodinné shledání. U příležitosti výročí Marie a Claudea dorazí totiž do jejich domu i rodiče všech jejich zeťů. Všichni pocházejí z různých koutů světa a odlišných kultur. 

Na jaké filmy se plánujete podívat, anebo co zajímavého jste v nedávné době viděli? 
____________________

8 komentářů:

  1. Na Thorovi jsme byli den po premiéře 🙂. Za mě takový dost ujetý a asi znovu bych to vidět nepotřebovala..😃. Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství byl přeci jen lepší.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s předchozím komentářem, co se týče Thora - byla jsem na premiéře a myslím, že jsem měla až trochu moc vysoká očekávání :D Film to byl dobrý, ale dost takový předvídatelný, řekla bych. Ale nevěděla jsem, že používají tu technologii StageCraft! Vím, že ji používali v Mandalorianovi (kterýho mimochodem doporučuju), ale o Thorovi jsem nevěděla. Jinak a Obi-Wana se taky chystám (a nebudu lhát že Ewan McGregor je taky hlavním důvodem, ale já celkově vždy milovala Kenobiho jako postavu), akorát chci nejdřív dokoukat SW: The Clone Wars, protože se to odehrává před seriálem a je tam o Obi-Wanovi dost kontextu, který bych raději měla předtím, než na ten seroš mrknu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvé zklamání mě mrzí a naprosto to chápu. Předvídatelnost děje je někdy fajn, respektive nevadí mi, ale někdy zase úplně kazí dojem z celého filmu. Děkuji za komentář. :)

      Vymazat
  3. Přemýšlím, že bych se na Stranger Things začala dívat, ale pořád jsem se neodhodlala pustit ani první díl, bojím se, že to pro mě vůbec nebude ;) Byla jsem ale v kině na Co jsme komu všichni udělali a byla jsem nadšená, miluju tuhle teď už možná i sérii filmů :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si to myslela, ale chytlo mě to velmi rychle. :)

      Vymazat
  4. Přiznám se, že Stranger Things jsem neviděla a ani nevím, zda mě to láka. Protože já taky nejsem na ty hororové věci. 😅 I když v tvém podání to hororově vůbec nezní. Westworld vypadá dooost zajímavě. A na Thora se také moc těším. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se ti seriál zalíbí, když mu dáš šanci. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram