Pages

Měsíční oblíbenci | červenec 2022

Další měsíc už se opět nachýlil ke svému konci a nebudu tu raději moc dlouho pátrat po tom, proč ten čas tak rychle utíká, ale chtěla bych si zde raději zaznamenat několik svých největších červencových radostí a zážitků. 

Filmové zážitky 

Místo svého tradičního shrnutí zhlédnutých filmů bych se chtěla zaměřit pouze na jeden, který mi naprosto učaroval a na který se odteď plánuji dívat každý rok. Zamilovala jsem si film Pýcha a předsudek (2005), ve kterém hlavní roli Elizabeth Bennetové ztvárnila Keira Knightley. Já jsem nikdy nečetla žádnou knihu od Jane Austenové, ale na filmovém plátně si interpretace jejích děl velmi užívám. V minulém článku (dubnovém) jsem zmiňovala film Emma (2020), který mi přišel místy až moc natahovaný, ale u Pýchy a předsudku jsem se strachovala, aby už brzy nebyl konec, a některé romantické pasáže jsem si dokonce přehrávala ještě jednou. Nečekala jsem, že se mi tenhle film až tolik zalíbí. 

Později jsem ještě zhlédla trochu starší filmové zpracování dalšího díla zmíněné spisovatelky, a to Rozum a cit (1995), ve kterém v hlavních rolích zazářili zejména Emma Thompson, Kate Winslet, Alan Rickman a Hugh Grant. Příběh byl také působivý, ale neuchvátil mě tolik jako ten předešlý. 

(imdb.com) 
Herní zážitky 

Měla jsem možnost zahrát si strategickou karetní hru s názvem Divukraj (v originále Everdell). Hrála jsem ji zatím jen třikrát a až na ten třetí pokus jsem konečně pochopila, jaká karta, k čemu slouží, a jak by zřejmě měly vypadat mé první herní kroky. První dvě hry pro mě byly fakt těžké a nebavilo mě hrát s někým, kdo už je ve hře zkušenější. Hra je ale nádherně graficky zpracovaná a určitě skvělá pro milovníky náročnějších her na pozornost. Pokud při hře musíte dlouho přemýšlet o svých krocích, tak jedna hra může klidně zabrat až dvě hodiny. Cena se může zdát trochu vyšší, ale teď vím, že naprosto odpovídá kvalitě a rozsáhlosti hry. 

"V půvabném údolí Everdell, pod větvemi vysokých stromů, mezi meandrujícími toky a mechovými dutinami, vzkvétá civilizace lesních tvorů. Od doby, kdy se tu otcové usídlili, uteklo již mnoho vody. Nyní nastal čas vydat se k novým územím a založit nová města. Coby vůdce jedné ze skupin lesních tvorů před sebou máte rušný rok. Stihnou sluneční paprsky dopadnout na vaše město dříve, než začne zima?


Další radosti 

Dohrála jsem Guardians of the Galaxy na xboxu. 
Viděla jsem se po dlouhé době s kamarádkami a podnikly jsme výlet do přírody (viz minulý článek). 
Dostala jsem nabídku spolupráce, o které se brzy rozepíšu v samostatném článku. 
Finneas vydal novou písničku (Mona Lisa, Mona Lisa), kterou teď poslouchám skoro každý den. ♥ 


Myslela jsem, že tenhle typ článku tento měsíc psát nebudu, protože jsem kromě nového oblíbeného filmu neměla nic moc ke sdílení, ale nakonec mě ty milé komentáře u minulého článku nějakým způsobem dokázaly namotivovat a já jsem přeci jen chtěla na nějaké své další měsíční oblíbence přijít. Koneckonců, jsem zapomnětlivá osoba a po nějaké době si tyhle své měsíční přehledy ráda pročítám, takže moc děkuji za všechna milá slova, která mi tu zanecháváte. :) 
____________________

8 komentářů:

  1. Moc pěkný článek, Pýchu a předsudek miluji, knihu více, čtu jí několikrát do roka a pak si vždy dám film a ani mi nevadí některé blbosti, co tam filmaři dali :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, knihu mám také v plánu přečíst, ale až za nějaký čas. :)

      Vymazat
  2. Zmíněné filmy ani hry neznám 🙈 ikdyz samozřejmě za základce jsme se o J. Austenove učili 😁

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Pýcha a předsudek jsem četla i viděla. Taky bych chtěla vidět Emmu :-) Hru neznám, teď jsem k narozeninám dostala hru Shit Happens, tak jsem zvědavá :-D Těším se na článek o spolupráci.

    OdpovědětVymazat
  4. Já miluju příběhy od Jane Austen, moc doporučuju si přečíst i její romány :) Nedávno vyšel na Netflixu filmové zpracování Pýchy a přemlouvání, je to moderněji pojaté, ale i tak se mi film líbil a doporučuju :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Já vím, že jsem ostuda, ale já jsem ještě nikdy Pýchu a předsudek a Rozum a cit nikdy neviděla. Já ani vůbec nevim o co jde, jen občas vídám nějaké kousky třeba na tiktoku. Musím si to konečně pustit!

    MOJE PRVNÍ KOREJSKÁ KOSMETIKA 🎁 (FIRST IMPRESSION&JAK OBJEDNAT&NEPLATIT CLO) | STYLEVANA

    OdpovědětVymazat
  6. Jak Pýcha a předsudek a celkově všechna díla od Austenová (jak ta knižní, tak ta zfilmovná), tak Keira jsou láska! Ale teda upřímně, Emma je hrozně táhlá i v té knižní podobě. :D Pokud najdeš čas, tak přeci jen zkus i ty knížky, protože v těch filmech toho spousta není.

    Eli | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  7. Pokud se ti líbily filmy na předlohu od Austen, určitě si přečti i knihy. :) Chvilku trvá, než si na ten její styl (přece jenom to nejsou současné knihy a styl psaní) zvykneš, ale pak tě to určitě chytí. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a případný feedback. ♥

Instagram